Kommittéer

Årsfestkommittén

Kommitténs uppgift är att anordna Justus finaste evenemang iår det vill säga årsfesten. Utöver anskaffning av festlokal kräver ordnandet av årsfesten även planering av menyn och det allmänna utseendet. Kommittén ansvarar såklart även för ordnandet av efterfesten. Som årsfestkommitténs 2023 ordförande fungerar årsfestansvarige Lotta Raappanen och som viceordförande sekreteraren Filip Svartsjö.

Isak Nyholm, Annika Tiilikka och Inka Heikkilä

Just Us -kommittén

Just Us – kommittén fungerar som kulturansvariges högra hand: de hjälper till under sitser och andra tillställningar, inte enbart genom servering utan särskilt genom noggrann förberedning. Kommittén är ansvarig också för akademiska sillfrukosten som ordnas dagen efter årsfesten. Som kommitténs ordförande fungerar evenemangsanvariga Linnea Harju- Ontto.

Medlemmar 2023:

Alina Ivars, Elin Hautamäki, Leena Moisio, Nea Weckström, Henna Kaltto och Akseli Maunumäki

Vice int.sek.

Vice intseken hjälper under året att ordna och planera den internationella veckan. Vice intsek kommer att få ansvar och friheten att fatta egna beslut. I huvudsak arbetar vice int.sek. tillsammans med int.sek.

Ingen valdes för året 2023

Idrottsansvarig

Idrottsansvarige ansvarar för Justus träningstillfällen och hens uppgift är under året att arrangera varierande sportgrenar för deltagarna och motivera justusiter att motionera.

Marianne Norpila och Ville Pellikka

Prepkurskommittén

Prepkurskommittén hjälpar prepkursansvariga och studieansvariga med att ordna prepkursen.

Medlemmar 2023:

Alina Ivars, Elin Hautamäki, Oscar Hultholm, Verner Bexar och Josephine Sundqvist

Exkursionskommittén

Exkursionskommittén hjälper exkursionsansvarige att ordna resor och exkursioner

Venla Hov och Saana Kalliomäki

Studiekommittén